人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Today's lessons

I took lessons of 2nd day. I went to my second day classes and met my new teacher and new students. Almost all of the students is are younger than me. They often chatted with other students and also went to the bathroom at their pace in the middle of lesson class as well.

Today's lessons were class was interesting. We put a small piece of paper written someone's name( , such as a famous actor or a cartoon character) on own forehead, on our foreheads. Of course, we can't understand what is written it, because we can't see it on own forehead didn't know whose name was on our foreheads but could see the name on everyone else's.
Then we question everyone about it asked a series of questions of everyone until we can understand could figure out whose name we had. For example, "Am I a man?", "Am I a famous actor?", "Am I a handsome man?".
By the way, the name of my answer forehead was "Mickey Mouse". But, but I couldn't answer because time ran out.
Today\'s lessons_d0038566_1937916.jpg





今日は2日目の授業でした。新しい先生と新しい生徒に会いました。でも、やっぱりみんな若い^^;。授業中でもおしゃべりしたり、勝手にトイレに行ったりします。

今日の授業はおもしろかったですよ。有名人やアニメキャラクターが書かれた小さな紙を、自分のおでこに貼るんです。もちろん、自分では何が書かれているのかわかりません。そして、それが誰なのか分かるまでみんなに質問するのです。例えば“私は男ですか?”とか“私は有名な俳優ですか?”とは“私はハンサムですか?”みたいな感じです。
ちなみに、ボクの答えは“ミッキーマウス”でしたが、時間切れで正解できませんでした。
by tara-ex | 2008-05-29 19:40 | 語学
<< Thai food in Sa... I took a level ... >>